ReklamaA1 - Sztynort

Budynek biurowy idealny pod inwestycję

Budynek biurowy idealny pod inwestycję

Budynek biurowy, który nadaje się pod różnego rodzaju inwestycje, powinien być przede wszystkim praktyczny. W biurowcach znajdują się najczęściej siedziby nawet kilkunastu lub kilkudziesięciu firm jednocześnie, warto więc zwrócić uwagę na takie kwestie jak metraż, liczba lokali czy położenie budynku. Sprawdź, co jeszcze ma znaczenie przy wyborze biurowca pod inwestycję.

Budynek biurowy – podstawowe informacje

Polska Klasyfikacja Obiektów Budowlanych nazywa budynek biurowy miejscem pracy przeznaczonym do działalności biur. Najczęściej jest on podzielony na kilka – lub nawet kilkanaście – lokali użytkowych. W budynku biurowym pracują zazwyczaj osoby zatrudnione do realizacji typowo biurowych zadań. Oznacza to, że nie może on służyć np. do celów mieszkalnych. Do tego rodzaju budynków zalicza się również obiekty administracyjne takie jak:

  • urzędy miast i gmin;
  • sądy;
  • placówki pocztowe.

Budynek biurowy idealny pod inwestycję – czyli jaki?

Poszukując budynku biurowego, który okaże się idealny pod inwestycje, warto zwrócić uwagę przede wszystkim na jego lokalizację. Jeżeli leży on w centrum miasta lub w jego pobliżu, dużym atutem jest m.in. dobra komunikacja – choćby dzięki wielu połączeniom autobusowym lub tramwajowym. W przypadku biurowców położonych na obrzeżach miasta pracownicy mogą mieć już większe trudności z dojazdem do pracy, szczególnie jeśli nie przemieszczają się samochodem. Trzeba mieć jednak na uwadze to, że budynki biurowe zlokalizowane w takich miejscach są zazwyczaj znacznie tańsze, a cena to kolejny czynnik, który inwestorzy biorą pod uwagę.

Oprócz położenia budynku znaczenie ma także infrastruktura w jego okolicy – m.in. parkingi, małe sklepy, lokale gastronomiczne, przychodnie czy punkty pocztowe. Wielu pracowników korzysta z możliwości odwiedzin takich miejsc w trakcie przerw w pracy.

Wybierając budynek biurowy, warto kierować się także takimi kwestiami jak:

  • wielkość powierzchni użytkowej;
  • liczba pomieszczeń i ich rozkład;
  • udogodnienia, np. strefy relaksu czy pomieszczenia socjalne;
  • układ, który ułatwia użytkowanie wind czy toalet;
  • ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja i inne technologie;
  • tarasy i balkony;
  • miejsca parkingowe dla pracowników i klientów.

Swoje siedziby w jednym biurowcu ma często kilka, kilkanaście, a niekiedy nawet kilkadziesiąt firm. Im większa jest zatem powierzchnia budynku przeznaczona na biura i liczba lokali, tym większe możliwości i zyski ma inwestor.

Atutem nieruchomości może być również jej wygląd zewnętrzny i wystrój wnętrza, który może wpływać na sposób postrzegania działających w budynku firm. Dużym powodzeniem cieszą się dziś biurowce o nowoczesnym designie, z dużą liczbą przeszkleń, wykorzystujące odnawialne, ekologiczne materiały oraz inteligentne rozwiązania. Taki nowoczesny budynek biurowy to połączenie funkcjonalności i bezpieczeństwa z energooszczędnością oraz prestiżowym wykończeniem. Jeśli są w nim części wspólne, np. strefy relaksu do odpoczynku w trakcie przerw czy nowoczesne sale konferencyjne, też może to być dużą zaletą.

Warto również zwrócić uwagę na to, czy budynek biurowy umożliwia rejestrowanie momentu wejścia lub opuszczenia go – to coś, czego poszukuje wielu pracodawców, którym zależy na większej kontroli nad czasem pracy zatrudnionych osób.

Gdzie szukać ciekawych budynków biurowych na sprzedaż?

Poszukując budynku biurowego pod inwestycję, warto zwrócić uwagę m.in. na ofertę nieruchomości Orange. Przykładem praktycznego obiektu może być nieruchomość położona w Tarnowie – z 7 kondygnacjami, windami oraz parkingiem: https://www.nieruchomosci.orange.pl/szczegoly_ogloszenia/2028/0/T01804. Zdecydowanie spełnia ona wymogi w kwestii powierzchni czy liczby lokali, a dodatkowo – jest położona w pobliżu rynku, co zapewnia dobre połączenie. Nieruchomości Orange oferują także inne budynki biurowe na sprzedaż, zlokalizowane w różnych częściach Polski – m.in. w Elblągu, Gostyninie, Ciechanowie czy Bystrzycy Kłodzkiej.

Artykuł sponsorowany

ReklamaC1 - Restauracja Kormoran

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 0

  • 0
    Czuje się - ZADOWOLONY
    ZADOWOLONY
  • 0
    Czuje się - ZASKOCZONY
    ZASKOCZONY
  • 0
    Czuje się - POINFORMOWANY
    POINFORMOWANY
  • 0
    Czuje się - OBOJĘTNY
    OBOJĘTNY
  • 0
    Czuje się - SMUTNY
    SMUTNY
  • 0
    Czuje się - WKURZONY
    WKURZONY
  • 0
    Czuje się - BRAK SŁÓW
    BRAK SŁÓW

ReklamaB0 - Busola

Daj nam znać

Jeśli coś się na Mazurach zafascynowało, wzburzyło lub chcesz się tym podzielić z czytelnikami naszego serwisu
Daj nam znać
ReklamaB1- OW Wodnik
ReklamaA2 - Mazurska Jagnięcina